Een franchisenemer van een bouwmarktketen wilde de ruimtes voor zijn personeel een make-over geven. De eigen identiteit van zijn twee vestigingen moest eruit springen. Maar… zonder afbreuk te doen aan de franchiseformule. Stap voor stap ondersteunde ik hem bij deze interessante uitdaging.
De vergaderruimte ademt de sfeer van drie generaties doe-het-zelvers, dankzij de meubels van zijn opa. We creëerden de hybride vergadermogelijkheid door een verplaatsbaar digibord. De kabelgoot in de vorm van een H-balk in de vergadertafel, de gele muren en de hamer van mos verwijzen naar het logo van de keten. De foto’s van het eigen personeel geven de ruimte een extra persoonlijk tintje.
Ook het kantoor en de lunchruimte van het personeel ondergingen een transformatie. De hoge eettafel is smaller dan de gebruikelijke kantinetafels, waardoor mensen automatisch sneller met elkaar in gesprek raken. Op de bank is ruimte om even te chillen. Ook richtte ik een kist met spelletjes in, om de interactie tussen mensen te stimuleren.
De tv-schermen worden dagelijks ingezet voor narrowcasting, om mensen centraal op de hoogte te brengen van interne nieuwsberichten. Door in beide vestigingen dezelfde materialen te gebruiken, is eenduidige sfeer én herkenning gecreëerd.
Een erg geslaagd project! De reactie van de klant kun je hieronder lezen.
Fotografie: Tazama bedrijfsfotografie
Cécile heeft onze wens om een huiselijke sfeer te brengen in iets functioneels als een personeelskantine en kantoren voor winkelmanagers uitstekend weten te vertalen naar de praktijk. Nog steeds krijgen we van bezoekers complimenten voor de werkplekken en de kantines waar onze collega’s werken en even in een fijne sfeer op adem kunnen komen.
– Mark Roffelsen | Praxis Ede & Apeldoorn